سیستم کنفرانس صامع BD-900

Conference  System – BD 900

MODEL:Same – BD 900

سیستم کنفرانس ایرانی صامع

توانایی کنترل ۷۰ میکروفون کنفرانس

قابلیت انتخاب ۱ ، ۳ و ۶ میکروفن کنفرانس به صورت اتوماتیک

قابلیت اتصال به دستگاه افزایش دهنده میکروفون تا ۱۴۰میکروفون

خروجی هدفون و ضبط صدا برای منبع تغذیه

خروجی هدفون برای هر یک از میکروفون های شرکت کننده

سیستم کنفرانس صامع BD900


همانطور که در مقالات دیگر عنوان شد سیستم های کنفرانس به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. سیستم های آنالوگ تنها قادر به تقویت صدا بوده و سیستم های دیجیتال جدا از تقویت صدا قابلیت ارتباط با دوربین های روباتیک و AUTO TRACK را دارند. اما موضوع ما سیستم کنفرانس صامع BD-900 است . این سیستم یک سیستم کنفرانس آنالوگ بوده در این سیستم شما توانایی نصب مستقیم ۷۰ میکروفون را به صورت سری دارید و در صورت نیاز به افزایش میکروفون می توان از سیستم کمکی جهت این افزایش استفاده نمود. 


در مرکز کنترل این سیستم ولوم سلکتوری جهت فعال بودن تعداد میکروفون ها به صورت ۱ و ۳ و ۶ دستی و یا ۱ و ۳ و ۶ اتوماتیک طراحی شده بعضا” در سالن های کنفرانس افراد پس از ارائه مطلب خود کلید قطع میکروفون را نزده و غیر فعال کردن میکروفون خود را فراموش می کنند . با وجود این سلکتور ، در صورتی که سوئیچ بر روی سلکتور اتوماتیک باشد میکروفونی که فعال بوده و هیچ صدایی در آن ارائه نمی شود به صورت اتوماتیک بعد از گذشت ۶۰ ثانیه خاموش خواهد شد. این موضوع در سلکتور اتوماتیک صادق بوده و در سلکتور دستی میکروفون ها باید توسط کاربر خاموش شوند و توسط همین ولوم سلکتور شما قادر به انتخاب ۱ ، ۳ یا ۶ میکروفون فعال را در سالن جلسات دارید بدین معنی که یک میکروفون تنها روشن شود یا ۳ میکروفون یا ۶ میکروفون که با ولوم سلکتور مورد نظر قادر به انتخاب آن تعداد میکروفون فعال و به صورت دستی یا اتوماتیک خواهد بود.

سیستم کنفرانس صامع BD-900

سیستم صامع مدل BD 900


اما دیگر مشخصه مرکز کنترل سیستم کنفرانس صامع BD-900 کنترل حساسیت و ولوم میکروفون به صورت مجزا و میزان صدای خروجی از بلندگو های داخلی میکروفون ها می باشد . با این ولوم ها شما قادر به کاهش یا افزایش حساسیت و قدرت دریافت صوت را به میکروفون ها و همچنین قادر به کاهش و یا افزایش صدای بلندگوهای داخلی می باشید. ولوم کنترل دیگری جهت نصب دستگاه های جانبی دیگر همچون پلیر ها و تجهیزات صوتی در این دستگاه طراحی گردیده که به کاربر و اپراتور این اجازه را می دهد که صدای ورودی این دستگاه های جانبی را مدیریت کند . همچنین در مرکز کنترل سیستم کنفرانس صامع BD-900 خروجی هدفون همراه با ولوم کنترل مجزا جهت مدیریت هدفون ، کارگذاری و طراحی شده است. دستگاه قادر به نصب ۲ گروه میکروفون کنفرانسی می باشد . خروجی یک جهت نصب ۳۵ میکروفون و خروجی دوم جهت نصب ۳۵ میکروفون دیگر می باشد . لازم به ذکر می باشد که در صورت نیاز ، شما می توانید ۷۰ میکروفون را به خط یک متصل و فعال کنید این خروجی های دو قلو جهت افزایش آپشن های خروجی میکروفون می باشد.


همچنین در مرکز کنترل سیستم کنفرانس صامع BD900 خروجی لاین جهت ارتباط با میکسر یا پاور میکسر نیز طراحی شده تا در صورت نیاز سالن کنفرانس به بلندگو های جانبی از این خروجی استفاده گردد . همچنین خروجی های RCA جهت ضبط صدای سیستم کنفرانس در پشت دستگاه طراحی شده است. ضمنا” ورودی های LINE IN نیز جهت ارتباط دستگاه های جانبی در این سیستم طراحی شده و همان طور که  در چندین سطر گذشته عنوان شد توانایی کنترل ورودی دیگر دستگاه ها را به شما خواهد داد . در نهایت مرکز کنترل این سیستم قابلیت نصب بر روی رک های ۱۹ اینچ استاندارد را دارد. در ادامه به بررسی میکروفون های سیستم کنفرانس صامع BD900 خواهیم پرداخت.

سیستم کنفرانس صامع مدل BD900


سیستم های کنفرانس در دو گروه آنالوگ و دیجیتال دسته بندی می گردند.

سیستم های کنفرانس دیجیتال جدا از دریافت صوت گوینده و افزایش صوت و پخش آن ، قادر به کنترل و مدیریت دوربین های هوشمند سالن کنفرانس می باشند.

اما سیستم های کنفرانس آنالوگ تنها قادر به دریافت صوت و افزایش صوت گوینده بوده و قادر به کنترل دوربین در سالن های کنفرانس نمی باشد سیستم کنفرانس صامع مدل BD900 از جمله سیستم های کنفرانس آنالوگ می باشد.

سیستم فوق دارای ۲ خط جهت ارتباط ۳۵ میکروفون به ازای هر خط و مجموع ۷۰ میکروفون و خروجی جهت ارتباط با سیستم افزایش دهنده میکروفون تا ۱۴۰ میکروفون را در خود دارد.

همچنین تلفن کوپلر از دیگر قابلیت این مرکز کنترل بوده و قادر به ارتباط تلفنی فرد مخاطب در خارج از سالن می باشد.

 همچنین ولوم های مجزا جهت جذب و دریافت صدای گوینده و ولوم مجزا جهت افزایش و یا کاهش صدای بلندگو های داخلی در مرکز کنترل این سیستم تعبیه گردیده است.

خروجی لاین و خروجی رکورد همراه با خروجی هدفون همراه با ولوم کنترل مجزا در مرکز کنترل سیستم کنفرانس BD900 طراحی گردیده است.

طراحی ساده و زیبا همراه با دو خروجی هدفون در هر یک از یونیت های میکروفون همراه با ولوم کنترل بلندگو داخلی و هدفون در یونیت ها ، این میکروفون را به یکی از پرکاربرد ترین سیستم های آنالوگ مبدل نموده است.

کپسول سوپر کاردیوئید جهت دریافت با کیفیت صدای گوینده همراه با بلندگوی پرقدرت و با کیفیت این میکروفون ، کیفیت جلسات را به مراتب افزایش خواهد داد.

هر یک از میکروفون ها دارای شفت ۴۰ سانتی همراه با LED قرمز رنگ به منظور نمایش روشن بودن میکروفون می باشند.

همچنین در میکروفون ریاست سیستم کنفرانس BD900 کلید حق تقدم ریاست نسبت به سایر شرکت کنندگان و قطع ارتباط سایر شرکت کنندگان توسط این کلید ، از دیگر قابلیت های سیستم کنفرانس آنالوگ BD900  صامع می باشد.

لازم به ذکر است مرکز کنترل سیستم کنفرانس قابل نصب بر روی رک های استاندارد ۱۹ اینچ می باشد.