خرید سیستم کنفرانس
در مقالات دیگر در این سایت تعریف سیستم عنوان شد و برای این مقاله خرید سیستم کنفرانس ابتدا نیاز به تعریف جزئی سیستم دارد. سیستم به معنی مجموعه اجزاء و تجهیزاتی است که به صورت منفرد ، عملکرد خاصی دارند و تجمیع این اجزاء ، عملکرد و هدف معینی را دنبال می کنند. این اجزاء و تجهیزات جزء ، وقتی تجمیع می شوند همانند یک تیم هدف مشخص دارند پس سیستم کنفرانس ، مجموعه اجزاء جزئی هستند که به صورت کلی سیستم کنفرانس را تشکیل می دهند. اما خرید واژه ای است که در طول شبانه روز ما با آن بسیار سرکار داریم. خرید و خرید کردن در زبان فارسی ، یک بعدی است چرا که شما وقتی هدف مشخصی برای خرید داشته باشید از کلمه خرید استفاده و حتی وقتی هدف مشخصی برای خرید نداشته باشید هم از کلمه خرید استفاده می کنید. شاید توضیح و تفسیر این موضوع ، ربطی به صنعت مورد بحث ما نداشته باشد اما در زبان های دیگر خرید دو معنی دارد ؛ مثلاً در زبان انگلیسی BuyingوShopping هر دو به معنی خرید کردن است اما در مفهوم معنی متفاوتی دارند.
Buying یعنی شما به دنبال خرید مشخصی به فروشگاه مشخص و محصول مشخص اقدام می کنید اما Shopping یعنی شما به دنبال محصول خاصی نیستند و یا از فروشگاه خاصی خرید نمی کنید و شاید هم در زمان Shopping اصلاً هیچ چیزی را نخرید. ممکن است این اتفاق برای ما افتاده باشد به طور مثال ، وقتی شما می خواهید گوشی خود را تعویض کنید و یا نوع جدید را بخرید ، می دانید که دقیقاً از چه برندی ، چه مدلی و با چه قابلیت هایی مورد نظر شماست و می دانید از کجا یا از کدام بازار می خواهید گوشی خود را بخرید و دقیقاً قصد خرید آن گوشی با مشخصات مورد نظرتان را دارید . این یعنی Buying . اما بعضی مواقع عنوان می کنید می خواهم خرید کنم چه چیزی ؟ نمی دانید ، از کجا ؟ نمی دانید ، چه محصولی ؟ نمی دانید ، وارد بازار شده و هر چه را که نیاز دارید را می خرید به این عمل Shopping می گویند. نا گفته نماند کلیه محصولات برای خرید در دو گروه کلی FMCG و یا DCG قرار می گیرند که اگر بخواهیم این دو موضوع را معنی کنیم به معنی محصولات کم درگیرانه ذهنی و پر درگیرانه ذهنی می باشند.